V roce 2009 už mě neustále nebavilo pořád zjištovat, kdy a jaký typ světla použít na určitou scénu. Nejednalo se jen o typ světla. Spot či Area, ale taky použití různých druhů stínů, který ve výsledku ovlivnuje celkový čas výpočtu rendereru. Area Shadow. Shadow Map. Ray Traced Shadow. Vray Shadow. Vray Shadow Map. Je pravda, že mi toto testovaní zabralo celé dopoledne a někomu se to muže zdát i legrační, ale do budoucna, už jsem nemusel řešit, jak a kde, které světlo a hlavně který druh stínu použít, abych dosáhl stejného výsledku, ale klidně s polovičním časem.
U velkých scém kde jsou stovky světel, které střílejí fotony do vypočítánavého prostoru, je naprostou prioritou optimalizovat světla, poněvadž 100 W žárovka, která svítí někde v rohu velkého sálu, opravdu nenasvítí protější roh 45 metrů daleko. Fotograf by řekl “Je tady tma jak v pr..li”.

Výsledek testu byl, že u velkých scén se musí používat “Target Spot + Shadow Map” kde je možnost nastavení “Far Attenuation”

Leave a comment